پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران
پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران

دلنوشته همسر شهید فیروزآبادی خطاب به همسر شهیدش/چهل روز از طیران روح بلندت گذشت

 پایگاه اطلاع رسانی سردار شهید موسی عمویی: اکنون که به چهلمین روز از پر کشیدن کبوتر عاشق حرم اهل بیت(ع) از شهر نکا نزدیک می‌شویم، هرکسی به نوعی جای خالی او را بیش از پیش احساس می‌کند، اما افتخاری که عبدالرحیم فیروزآبادی برای شهر نکا، خانواده، همسر و فرزندانش به عنوان شهید مدافع حرم خلق کرد، التیام بخش هر دل خسته‌ای می‌شود.
در این میان، همواره خانواده‌های شهدا که مظهر صبر و استقامت هستند، سرگذشت و رفتار متفاوتی را در بیدار کردن جان‌های خفته و تقویت عزم‌های تحلیل رفته برخی مدعیان جهاد و شهادت دارند که در برخورد با آنان نه‌تنها ضعفی را نمی‌توان یافت، بلکه روح عزت و عشق را همزمان به نمایش می‌گذارند.
 

در همین راستا، معصومه گلدوست کوهساری، همسر شهید عبدالرحیم فیروزآبادی، دلنوشته‌ای که برای همسر شهیدش به تحریر درآورده را در اختیارمان قرار داد تا با انتشار آن، هم برخی دهان‌های گشوده شده به کنایه و سرخوردگی بسته شود و هم تمام دلبستگان به مسیر مقاومت و شهادت را به استقامت یک همسر جوان شهید و تجدید بیعت با مرام شهادت، امیدوار سازد.

شایان ذکر است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی به عنوان یکی از مدافعان حرم اهل بیت(ع) در سوریه حاضر شد و در نیمه آذرماه امسال، شربت شیرین شهادت را نوشید تا افتخار اولین شهید مدافع حرم آل الله(ع) در نکا را به نام خود ثبت کند.

 
 
بسم رب الشهدا
 
تقدیم به همسر مهربانم ، عبدالرحیم عزیز
سلام ، سلامی به بلندای آسمانی که روح بیقرارت را مأمن و مأوای خودساخت
سلام همسر مهربانم و همدم و مونس تنهایی من
همدم  زیباترین لحظه‌های زندگیم سلام، حالت چطور است؟ حتماً خوبی عزیز
چهل روز از شهادتت و وصالت به معبود بی‌همتا گذشت
قریب به هفتاد روز از آخرین دیدار ما سپری گشت و من همچنان ناباورانه زندگی بدون تورا تجربه می‌کنم.
 

درآخرین دیداری که باهم داشتیم و آن لحظه غم‌انگیز خداحافظی ، هیچ باورم نمی‌شد که این بار رفتنت بازگشتی را به همراه نخواهد داشت  و گریه‌های آرامت نشان از دل پرآشوبت را داشت.

نجواهای عاشقانه‌ات همراه با اشک چشمانت چه غم‌انگیز و غریبانه بود. آن شب تو، درتب‌وتاب پرکشیدن بودی و من درتمنای برگشت دوباره ازسفرتازه‌ات، اما گویا هردو یک احساس مشترک داشتیم و آن اینکه فهمیده بودیم شاید این دیدار آخرمان باشد و من برای دوباره دیدنت باید صبری به درازای قیامت آرزو کنم.

عزیز بهتر از جانم نمی‌دانم در لحظات آخر وداع چه چیزهایی رازمزمه می‌کردی چراکه آنقدر محو تماشای سیمای دل‌انگیز و نورانیت شدم که کلمات و جملات برایم گنگ و نامفهوم بود، انگار چشمهایم این راز را فهمیده بودند که باید سیر نگاهت کنند، چراکه دگربار چشمان غمدیده و اشکبارم باید پیکر بی‌جان و زخم‌خورده از بغض و کینه دشمنان اهل بیت‌(ع) را به نظاره بنشینند.

 

رحیم عزیزم، اولین حرف و خواسته‌ات در اولین روز آشنایی ما به هنگام خواستگاری، یادت هست که گفته بودی من آروزی شهادت دارم باید به آرزویم برسم اما من این حرف‌ها را به حساب آرزوهای یک بچه مسلمان متدین گذاشتم و هیچگاه فکر نمی‌کردم آین آرزویت به این زودی رنگ واقعیت بگیرد و هدف نهایی زندگیت باشد.

دراین ایام نبودنت، هرگاه خاطرات با تو بودن را در ذهن خسته‌ام مرور می‌کنم، در می‌یابم که روح بلندت نمی‌توانست در این دنیای فانی آرام‌وقرار گیرد و مشتاقانه در انتظار اوج گرفتن و پرکشیدن بود و تنها نوشیدن شهد شهادت در راه خدا و لقای پروردگار می‌توانست روح تشنه تو را سیراب سازد.

 

چه زود گذشت زندگی مشترک ما و چه زود پایان یافت کنارهم بودنمان. درابتدای زندگی مشترک  عهد و پیمانی را درکنار بیت‌الله‌الحرام باهم بستیم و لبیک گویان درکنار مقام حضرت ابراهیم‌(ع) به استقبال یک زندگی جدید رفتیم اما در مراجعت از این سفر معنوی با وجودی که سه روز اززندگی مشترک ما می‌گذشت براساس رسالت و تعهدی که داشتی داوطلبانه عازم مأموریت و سفر گشتی.

 

در مدت چهار سال از زندگی مشترک ما، مأموریت پشت مأموریت و خداحافظی و بدرقه از پی هم و من هربار چشم براه و چشم انتظار دیدن دوباره‌ات، اما خداحافظی برای سفر به سوریه برای دفاع ازحرم اهل بیت(ع)  حکایت دیگری بود. دیگر من و فاطمه و حنانه به رفتن و برگشتن‌های تو عادت کرده بودیم اما گویا تو خودت از این بازی تکراری خسته شده بودی و از خدا طلب سفر بی‌بازگشت را کردی تا جسم خاکی و تن خسته از مأموریت‌های متوالی در بهشت رضوان آرام و قرار گیرد.

 
عزیز بهتر از جانم، رحیم مهربانم

حال و هوای تو در محرم امسال، عجیب چشم‌نواز و معنادار بود. حضور تو در هیئت عزاداری به رسم همه ساله ولی متفاوت ازسال‌های دیگر بود و این را از شور و هیجان وصف‌ناشدنی‌ات می‌توانستیم درک کنیم.

آیا می‌دانستی که ارباب بی‌کفن دشت کربلا تو را به ضیافت احسانش دعوت کرده و لیاقت پاسداری از حرم خواهرش زینب کبری(س) را به توعطا کرده؟ و تو چه خوب قدرشناس لطف و احسان حضرت سید الشهدا بودی و چه سرباز دلاوری برای حرم بی‌بی جان زینب(س).

 
یادت هست رحیم جان

هربار به سفر و یا مأموریت می‌رفتی خودت به تنهایی بار و بنه سفر را می‌بستی و ساک مسافرتی‌ات را آماده می‌کردی، اما در سفر آخر انگار از عاقبت کار خبر داشتی و آماده نمودن وسایل سفر را به من محول کردی و من بی‌خبر از همه جا نمی‌دانستم باید بعد از مدتی کوتاه وسایل سفرت را بعد شهادتت به عنوان سوغات تحویل بگیرم و عطر و بوی لباس‌هایت را التیام بخش غم فراقت کنم.

 
 

و اکنون از طیران روح بلندت چهل روز گذشت اما چه سخت گذشت این روزها برای من، گرچه همواره حضور معنوی تو را کنارم احساس می‌کنم و یاد و خاطرت را تا ابد در دل غمزده‌ام حفظ خواهم کرد اما با دو گل نوشگفته زندگیمان، فاطمه و حنانه چه کنم و چه بگویم، با بهانه‌گیری‌های آنان برای تو چکار کنم؟

 

میدانم آنها هنوز درک درستی ازشهادت و مقام والای آن ندارند اما با زبان خودشان به آنها فهماندم که پدرشان مهمان خداست و برای دیدنش باید پدر گونه زیست. همیشه می‌پنداشتم من و دو دختر خردسالم بیش از هرکس دیگر رحیم را دوست می‌داریم و چشم به راهش هستیم اما خداوند متعال بیشترش دوست می‌داشت و او را طالب وصل خود می‌دانست.

تحمل روزهای بی تو سخت است...

اما هنگامی‌که به هدف و آرمانت می‌اندیشم، تنهایی خودم را فراموش می‌کنم چراکه تو در همان راهی که آرزویش را داشتی، گام نهادی خوشا به حال تو  ای همدم  سفر کرده‌ام. خداوند را سپاس می‌گویم که در این رهگذر عمر، هرچند کوتاه،  همسفرت بودم، من در لحظه لحظه این ایام  به بودن در کنار تو افتخار می‌کردم و هنوز هم می‌بالم. چیزی تغییر نکرده، تنها بین من و جسم خاکی تو فاصله افتاده همین. پس تو هم کمکم کن تا صبور و مقاوم باشم. مثل همیشه که حتی فکر کردن به تو وجودم را پر از آرامش و اطمینان خاطر می‌کرد.

از تو می‌خواهم مثل همان زمانی که بودی مرا در پناهت قرار دهی و تکیه‌گاهم باشی و درتربیت فرزندانمان کمکم کنی تا به آن چیزی برسند که همیشه آرزوی آنرا برایشان داشتی.

 
عزیزم

بغض شبانه‌ام را فرو میخورم و چشم انتظارم که شاید شبی ازشب‌ها به خوابم بیایی و غم درونم را بانگاه جذاب و لبان پر از خنده‌ات التیام ببخشی

رحیم جان، الان که این جملات را می‌نویسم بغضم شکست و اشک از چشمانم جاری شده، دیگر توان نوشتن ندارم ولی راضی هستم به تصمیمی که تو گرفتی و اینکه بین خدا و خانواده‌ات، همنشینی با خداوند سبحان را انتخاب کردی و هم‌اکنون در جوار رحمت حق تعالی نظاره‌گر رفتار و افعال ما هستی. به شهادتت افتخار می‌کنم و نوشیدن شهد شیرین شهادت گوارای وجودت، به تو تبریک عرض می‌کنم به جهت این مقام شامخ تو .

 
به امید شفاعتت رحیم جان
فراموشمان نکنی عزیزم ........
 
معصومه گلدوست کوهساری
بیست وششم دیماه هزاروسیصد ونودچهار

یادگار رشید سردار شهید عمویی؛ بخشدار مرکزی شهرستان قائمشهر شد

پایگاه اطلاع رسانی سردار شهید موسی عمویی: محمدحسین عمویی بخشدار مرکزی قائمشهر شد. مهندس محمد حسین عمویی شهردار سابق ارطه و از مدیران موفق قایمشهر با حکم وزیر کشور به‌ عنوان بخشدار جدید مرکزی شهرستان قائمشهر منصوب وعصر امروز پنج شنبه(۳ دی ۹۴)  به‌طور رسمی معرفی شد. پیش از این مسئولیت بخشداری مرکزی قائمشهر برعهده حجت اله مولایی بود، اما از چندی قبل زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر او شنیده می‌شد.

http://s6.picofile.com/file/8229823984/photo_2015_12_25_18_13_12.jpg

مهندس محمدحسین عمویی از چهره های خوش نام منطقه بوده و فرزند ارشد سردار شهید موسی عمویی ، از فرماندهان بنام لشکر ۲۵ کربلای مازندران است. عمویی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری می باشد، پیش از این شهردار ارطه بوده و در شهرداری های ساری ، قائم شهر و سازمان های تابعه سابقه خدمت داشته است.
مدیر نمونه سال۹۲ شهرستان قائمشهر، مشاور ویژه معاون عمرانی استاندار مازندران، مشاور امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه تنکابن ، فرماندار محمود آباد و فرماندار مرکز استان از دیگر سوابق کاری و خدمتی محمدحسین عموئی است.
 عصر امروز مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی شهرستان قائمشهر در فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار قائمشهر ، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران و جمعی از مدیران و روسای ادارات برگزار شد.

http://s3.picofile.com/file/8229824750/photo_2015_12_25_18_30_51.jpg

مهدی محمدی عصر امروز در حاشیه معارفه و تودیع بخشدار مرکزی این شهرستان، اظهار کرد: روستا‌ها به‌دلیل نبود امکانات کافی نیاز به توجه ویژه‌ای دارند و بخشداران باید مشکلات حوزه روستاها را برطرف کنند. وی با اشاره به اینکه باید با ارائه امکانات به روستاها نیاز‌های آنها برطرف شود، افزود: بعضی از خدمات رفاهی که در شهرها وجود دارند، روستاها از آنها بی‌بهره هستند که باید با تدابیر لازم، امکانات مورد نیاز به روستاها نیز انتقال پیدا کند.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه دولت به لحاظ مالی سال بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد، تصریح کرد: قیمت نفت کاهش یافت و در حوزه عمرانی به‌دلیل کمبود اعتبارات، نمی‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: کمبود اعتبارات با برنامه‌ریزی و مدیریت برطرف می‌شود، به همین منظور می‌توانیم رضایت مردم را جلب کنیم. محمدی بیان کرد: در اسفندماه سال جاری، دو انتخابات مهم را پیش‌رو خواهیم داشت، که نیاز است هیئت اجرایی انتخابات با نظارت دقیق، انتخابات سالمی را برگزار کنند.

وی یادآور شد: کاندیدای مجلس شورای اسلامی که دارای گرایش سیاسی به‌خصوصی هستند، باید در منافع مردم گام بردارند. محمدی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید برای نخستین‌بار انتخابات پرشور مجلس خبرگان و شورای اسلامی را برگزار می‌کند، اضافه کرد: این دولت همه تلاش خود را به‌کار می‌برد تا مردم در انتخابات سالم به پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: باید در زمان حساس انتخابات، بر اساس رعایت موازین قانونی، نظارت دقیق بر روند انتخابات شکل گیرد. فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه رسانه‌ها در انتخابات وظیفه مهمی را بر عهده دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به‌موقع، نقش مهمی در انتخاب مردم ایفا می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم در هفتم اسفندماه سال جاری، با نظارت دقیق، انتخابات پر شور و سالمی در حوزه انتخابیه برگزار شود.

در این مراسم، حجت اله مولائی که از ۲۸ آبان ۹۰ با عنوان بخشدار مرکزی قائمشهر فعالیت می‌کرد تودیع و محمد حسین عمویی طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان بخشدار جدید این بخش معرفی شد.

http://s3.picofile.com/file/8229824976/photo_2015_12_25_18_30_26.jpg

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی سردارشهید موسی عمویی ُ انتصاب شایسته ی یادگار ارشد سردارشهید موسی عمویی و اولین شهردار ارطه مهندس محمدحسین عمویی که منشا خدمات بسیاری در این شهر تازه تاسیس بودند را به سمت بخشداری مرکزی قائم شهر تبریک عرض نموده و از خداوند متعال ارزوی موفقیت های روز افزون برای این مدیر موفق را خواستار است.