پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران
پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران

خداحافظ شیرمرد قهرمان جنوب و غرب کشور ....

پایگاه اطلاع رسانی سردار شهید موسی عمویی :  نهاد ها ، شخصیت ها و بزرگان نظام ، در پیام هایی جداگانه ، ارتحال سردارقهرمان ، حاج احمد سوداگر را تسلیت گفتند. 

  

  

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این پیام ضمن اشاره به حضور فعال و اثرگذار آن عزیز در دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن آمده است: منش اخلاقی و مجاهدتهای ایثارگرانه ایشان زمینه ساز خدمات ماندگاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید.

در این پیام  همچنین آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهادت سردار جانباز دکتر احمد سوداگر را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و عموم مردم سرافراز ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفته، از خداوند متعال رحمت واسعه برای آن عزیز، صبر جمیل برای خانواده محترم ایشان را مسئلت می‌نماید. 

ارتش جمهوری اسلامی ایران

                                                       ********

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با تسلیت رحلت سردار سرافراز اسلام، جانباز نامدار و مخلص سردار احمد سوداگر، تلاش صادقانه و خستگی ناپذیر وی در تدوین علوم و معارف دفاع مقدس را میراثی ارجمند و جهت بخش برای جاودانه سازی فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس و ایفای نقشهای سرنوشت ساز توسط رزمندگان اسلام و مدافعان انقلاب و نظام اسلامی دانست.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس گواهی می‌دهد سردار سرتیپ پاسدار احمد سوداگر زندگی خویش را بویژه در دوران دفاع مقدس در مسیر دفاع از قرآن و عترت و پاسداری از ارزشهای اسلامی و انقلابی سپری کرد و در این مدت بارها تا هنگامه شهادت پیش رفت.

این اطلاعیه افزوده است: سردار سوداگر بیش از 12 بار در جبهه‌های نبرد علیه باطل و در مصاف با ارتش بعثی صدام مجروح شد و در رویارویی با منافقین و اشرار و ضدانقلاب نیز لحظه‌ای درنگ نکرد.این اطلاعیه با تجلیل از خدمات ارزشمند و ماندگار وی در طول دوران تاسیس و راه اندازی پژوهشکده علوم معارف دفاع مقدس، ادامه داده است: تاریخ نگاری و ثبت دقیق و راستین حقایق و واقعیات دفاع مقدس و بستر سازی برای پیوند بین نسلهای جدید انقلاب با نسل دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و پایداری در جنگ تحمیلی از دغدغه های جدی او به شمار می رفت و در طی سالهای پس از جنگ آثار فاخر و الهام بخشی را برای تداوم این راه مبارک و تاریخ ساز از خود به جای گذارد.

این بیانیه در پایان با اشاره به ضرورت توسعه نگاه سردار سوداگر به مقوله دفاع مقدس در مجامع علمی و دانشگاهی کشور و تسلیت ضایعه فقدان جانسوز آن سرباز صدیق ولایت و پاسدار شجاع سپاه اسلام به مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی)، همرزمان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس و خانواده مکرم وی تاکید کرده است: سردار سوداگر نگاه علمی و روش خلاق و نوینی در تاریخ نگاری دفاع مقدس را بنیان نهاد تا لزوم رویکرد روزآمد و متناسب با مقتضیات زمان و مخاطب را برای ترویج و جاری ساختن فرهنگ، ارزشها و تجارب دفاع مقدس و آماده نگه داشتن نسلها برای ایستادگی و مقابله با دشمن را بیاموزد.

                                                       ********

انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم سردار احمد سوداگر
درگذشت سردار احمد سوداگر از فرماندهان ارشد جنگ تحمیلی موجب تاسف و تاثر خاطر گردید. مصیبت وارده را به رزمندگان دوران دفاع مقدس، به‌ویژه همرزمانش تسلیت گفته، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای خانواده محترم و سایر بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم.
اکبر هاشمی رفسنجانی
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

                                                       ********

انا لله و انا الیه راجعونسردار پر افتخار و جانباز سرافراز اسلام، برادر عزیزم سر تیپ پاسدار احمد سوداگر، به سوی معبود پر کشید و به جمع یاران شهیدش پیوست .
نام سوداگر در اذهان فرماندهان دفاع مقدس ، همواره با سخت کوشی، صداقت، اخلاص و فداکاری توام بوده و جای جای جبهه های جنوب و غرب کشور ایثار و پایمردی این سردار بزرگ و جانباز افتخار آفرین را شاهد بوده است .
او در طول دوران سخت دفاع مقدس و پس از آن تا به امروز، در همه مسئولیتهایی که به عهده گرفت، منشا آثار و خدمات شایسته ای بود .
اینجانب فقدان این مجاهد والامقام را به محضر فرمانده معظم کل قوا ، فرماندهان و همرزمانم در نیروهای مسلح ، مردم شریف خوزستان بویژه اهالی متدین و وفادار دزفول و به بازماندگان ایشان خصوصا همسر محترمه و فرزندان عزیزش تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق علو درجاتش را طلب می کنم.
دکتر محسن رضایی 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  

                                                       ********

 سردار احمد سوداگر از ذخایر شایسته و ممتاز و از جانبازان سرافراز هشت سال جنگ تحمیلی بودند که در طول سال‌های پس از نبرد نیز به عنوان رئیس پژوهشگاه دفاع مقدس تلاش و مجاهدت وافری برای حفظ، ماندگاری و نشر حماسه‌ها و ازش‌های سال‌های دفاع مقدس داشتند.

اینجانب از سوی خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مصیبت را به خانواده و همرزمان این مرحوم تسلیت گفته و برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

علی لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی 

                                                      ********

بسمه تعالیشهید سردار سرتیپ پاسدار "احمد سوداگر" یکی از ستارگان درخشان آسمان شهادت است که پس از عمری جهاد و ایثار در عملیات های متعدد جبهه‌های جنوب و غرب و پس از آن در کسوت فرماندهی در لشکرهای 25 کربلا و 27 حضرت رسول (ص) و دیگر رده های سپاه پاسداران در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدای حماسه ساز و راست قامتان تاریخ پیوست.
این جانب عروج ملکوتی این رزمنده جانباز مجاهد را به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و به خانواده محترم آن مرحوم و همرزمان وی در سپاه پاسداران، تبریک و تسلیت عرض می نمایم و برای بازماندگان این شهید عزیز صبر و اجر از درگاه خداوند منان مسألت می کنم.
ان شاء‌الله خداوند متعال ایشان را که در سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) به لقاء الله پیوست، قرین و میهمان اهل بیت (علیهم السلام) قرار دهد.
محمد پاکپور- فرمانده نیروی زمینی سپاه

******** 

بسم الله الرحمن الرحیم

در گذشت برادر جانباز سردار احمد سوداگر که عمر پر برکتش مایه مباهات بسیجیان و پاسداران سپاه اسلام بود را خدمت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، خانواده آن فقید سعید، همرزمان آن عزیز در دوران دفاع مقدس و عموم بسیجیان و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی تسلیت عرض می نمایم.

 

سرتیپ پاسدار محسن کاظمینی

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (احزاب ـ23).

از مؤمنین مردان بزرگی هستند که بر عهد خود با خدا راستگو هستند. از ایشان کسانی عهد صادقانه را به سرانجام رساندند و کسانی در انتظارند.

مردم غیور و ولایتمدار و انقلابی خوزستان، مؤمنین مجاهد و مبارز و شهیدپرور دزفول ـ طوبی لکم و حسن ماب ـ مرحبا به شما که فرزندان غیور و فرماندهان رشیدی برای خدمت به انقلاب و سربازی در رکاب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای عزیز تربیت کرده‌اید و همواره در این راه نورانی سرمشق امت اسلامی بوده و خواهید بود، امام زمان(ع) از شما راضی و خشنود باد.

عاقبت جان شیفته و آبدیده در کوره مبارزه و جهاد و حماسه و تلاش حاج احمد سوداگر فرزند غیور خوزستان و سردار شجاع و صمیمی و با درایت ولایت و دلاوری غیور جبهه‌های نبرد با دشمنان خدا، از زندان دنیا و قفس تن خسته و مجروح او با اشتیاق به محضر پروردگارش پر کشید تا در محفل انس شهیدان و مقربان و در جمع همرزمان و همسنگران شهیدش جاودانه از نعیم خاص حق تعالی متنعم باشد.

او از آغاز نوجوانی با جسارت و شور انقلابی و اخلاص همراه نهضت مقدس اسلامی ملت بزرگ ایران گام در مسیر مبارزه با طاغوت نهاد و در جریان مبارزه با ضد انقلاب جاهل مانند کوه استوان ماند و بلافاصله در موضع مقابله با تحرکات مرزی دشمن بعثی با همه وجود خود در مرزهای سرزمین اسلامی در غرب منطقه دزفول در میدان جهاد حاضر شد.

بار سنگین مسئولیت‌های خطیر را یکی پس از دیگری بر دوش کشید و در کنار شهیدان عالی مقام جبهه‌های جنگ و فرماندهان بزرگ دفاع مقدس با صبوری و تحرک و اخلاص و تیزهوشی فوق‌العاده تمام سال‌های دفاع مقدس را در میان خاکریزهای خودی و دشمن به گرد‌آوری و تحلیل اطلاعات از دشمن و ارائه ایده در حوزه اطلاعات نظامی صحنه نبرد پرداخت و در این راه بارها، تن او مجروح شد و گرچه از همان ابتدای حضور، پای خود را در راه خدای متعال در صحنه نبرد از دست داد قهرمانه ایستاد.

او یادآور شهیدان باقری، نیاکی، همت، اقارب پرست، باکری، کاظمی، صیاد و صدها فرمانده شجاع و رزمنده و جانباز با نام و گمنام است که مخلصانه و مدبرانه و عاشقانه ندای اسلام و قرآن و ولایت را از انفاس قدسی خمینی بزرگوار و خامنه‌ای عزیز با جان دل شنید و پرچم مقدس و پرصلابت نهضت علوی(ع) و حسین(ع) را تا سپردن با صحاب آن حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه) به دوش کشید.

سردار سوداگر مردی بلندهمت و دوراندیش بود که با آینده‌نگری و تیزبینی خدمات ماندگاری برای نظام پایه‌ریزی کرد و در آخرین تلاش‌های عالمانه و شجاعانه خود به عنوان مسئول پژوهشگاه دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ستاد کل نیروهای مسلح با نگاه راهبردی و درک عمیق از بسترهای شکل‌گیری فتنه و میدان عمل فتنه گران علیه نظام اسلامی، با وارد کردن مساله دفاع و دفاع مقدس در نظام آموزش عالی کشور، میدان دیگری از خدمت به نظام و دفاع مقدس و فرهنگ و تفکر بسیجی، بر روی علاقه‌مندان به تداوم و ارتقای آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس گشود و از این مسیر، امکان بیمه کردن ارزش‌های متعالی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در میان جوانان به ویژه اقشار نخبه و تحصیل کرده، افزایش داد.

این تنها یک نمونه از آثار اخلاص و مجاهدت مردان خداست و سردار سوداگر با این آخرین تلاش خود اثبات کرد که با توکل و ایمان و اخلاص، می‌توان در عین محدودیت و محرومیت، کارهای بزرگ و ماندگار کرد همان طور که حضرت امام خمینی(ره) و مردم مومن ایران اسلامی با دست خالی ولی ایمان متعالی و جهاد عظیم خود طومار رژیم طاغوت را در هم پیچیده و بنای عظیم جمهوری اسلامی ایران را برای سرنگونی همه طاغوت‌های عالم پایه‌ریزی کردند. آری، سربازان خمینی(ره) و خامنه‌ای عزیز همچون امام خود، موجب شگفتی و اسوه واقعی مومنان و مبارزان هستند.

در پایان با درود بیکران به روح پاک سردار شهید جانباز عالی مقام و خستگی‌ناپذیر دفاع مقدس، استاد و دانشمند گمنام عرصه جهاد اصغر و جهاد اکبر حاج احمد سوداگر، از محضر حق تعالی درخواست داریم روح این شهید عزیز را در جوار حضرت رسول‌الله(ص) و ائمه طاهرین، با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و رهروان آن حضرت محشور و متنعم بفرماید.

درود بیکران به روان مطهر حضرت امام خمینی(ره) و رهروان شهیدش و سلام به محضر گرامی رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز و سلام بر مهدی فاطمه ابا صالح المهدی که جهان در انتظار اوست. 

       

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت شهادت سردار احمد سوداگر رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، پیامی صادر کرد، که صبح امروز در مراسم تشییع و تدفین پیکر سردار سوداگر در دزفول توسط  معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرائت شد.

متن کامل پیام در ذیل آمده است:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد