پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران
پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران

برادر 17 ساله ی سردار شهید عموئی؛ شهید عیسی عموئی

 تاریخ تولد : 1347 

 تاریخ شهادت : 1364 

پایگاه اطلاع رسانی سردار شهید موسی عمویی وسطی کلایی : سردار شهید عمویی ، 2 برادر و یک خواهر دارند که سردار موسی بزرگترین فرزند و سپس خواهر سردار به نام مقبول خانم عموئی ، برادر رزمنده و جانبازش ، علی عموئی و برادر کوچکترش ، شهید عیسی عموئی می باشند .

آقا عیسی که متولد ۱۳۴۷ هجری شمسی می باشد و الحق باید اورا شهید فهمیده ای دیگر نامید که در اوج جوانی در جبهه های حق علیه باطل راننده ی ماشین آلات سنگین بوده است که در اثر اصابت خمپاره به سمت وی ، در سن 17 سالگی ، شربت شهادت را جانانه سرکشید و به دیار معبودش شتافت.  

شباهت به ابوالفضل( ع ) و حکایت غم انگیز و پندآموز شهادت آقا عیسی :برادر صفرعلی باقر زاده ، مسؤول ستاد عملیّات خاکی جهاد مازندران ، نقل می کند :
در عملیّات والفجر 8 در یکی از خطوط مأموریت داشتیم که در مسیری نسبتاً طولانی خاکریز ایجاد کنیم. در همین دوران چند نفر از بچّه‎هایی که تازه از طریق جهاد آموزش رانندگی لودر دیده بودند به منطقه آمدند که شهید عیسی عمویی جزء آنان بود. او از لحظه‎ای که وارد منطقه شد، برای رفتن به خط بی تابی عجیبی می‎کرد. همه‎اش دور و بر من می چرخید. هر طرف که می رفتم به سراغم می آمد که پس چه وقت مرا به خط می فرستید؟ هر بار در جواب برایش استدلال می آوردم که حداقل باید چند روزی در همین جا باشید تا با منطقه آشنا شوید، ولی او دست بردار نبود . وقتی دانست که باید به خط برود، سر از پا نمی شناخت. بلافاصله پشت لودر نشست و قبل از همه به راه افتاد.
مسؤول آن گروه تعریف می کند: عیسی مدتّی مشغول خاکریز زدن بود که آتش دشمن سنگین شد؛ رانندگان از ماشین‎ها پایین آمدند تا پس از سبک ‎تر شدن آتش به کارشان ادامه بدهند، امّا او همین طور بی اعتنا به گلوله خمپاره، مشغول ایجاد یک خاکریز بود. در همین حین، تیری به دست راستش اصابت‎کرد. امّا او با دست چپ کارش را دنبال کرد تا این که تیری مستقیم به سینه‎اش نشست و در حالی که خاکریز را به پایان می رساند، در پشت فرمان لودر شهید شد.[روزنامه جمهوری اسلامی 8/ 7 / 65]
از این دست نمونه ها که همچون شهید والامقام ، عیسی عمویی ، آن هم در سن بسیار کم ،  در مجموعه خاطرات و یادهای رزمندگان می توان یافت که ملهم از فرهنگ عاشورا، غیرت، جوانمردی، فتوّت، حمیّت، فداکاری، سقایت، مقاومت پس از قطع دست و دیگر فضیلت‎های ابوالفضل (ع) است.

برای شاید ارواح طیبه ی شهداء ، خصوصا این نوجوان شهید ، 3 صلوات بر محمد و آل محمد

نظرات 5 + ارسال نظر
ebrahimi 9 آذر 1390 ساعت 12:12

من اولین باری هست که به این سایت آمدم/کاملا اتفاقی آمدم/شهیدعیسی ی شما اشک من را در آورد/واقعا این شهید نیست بلکه قهرمان است/با این سن و سالش و این عشق به شهادتش/من از خودم شرمنده ام/شرمنده

حسرت 13 آذر 1390 ساعت 22:59

۱۷ سال سن و این دل و جرات؟!!!!!!!
واقعا دست مریزاد داداش عیسی
بچه های 17-18 ساله ای که پدر و مادرای الان تربیت میکنن و حتی احترام بزرگتر خودشونو ندارن و یه نونور و لوس میشن ، عمرا عرضه ی چنین کارهایی رو داشته باشن. امثال شهید عیسی ها ، تربیت خوبی داشتن.
آی پدر و مادراها! به خودمون بیایم! داریم چی تحویل جامعه میدیم؟!

حسینی 16 آذر 1390 ساعت 23:07 http://hoseini@.ir

با نگاه به این رشادتها به این همه ایثار تازه کمی به خودمان می آییم که ما با این همه دلبستگی به دنیا و مال دنیا عاقبتمان میان هیزم آتش جهنم بیش نیست وای بر ما.......

رهنما 20 آذر 1390 ساعت 11:28

الحق که جوان غیور مازندران است
فرزند دیار علویان
خدا بیامرزتش

واقعا خوشحالم از اینکه با خانواده و فرزندان چنین شخصیتی آشنا هستم اگر در زمان حیات شهید عموئی نتوانستم خوب بشناسمش با وجود چنین فرزندان خوب شیر پاک خورده شان می شود به وجود آن شهید بزرگوار پی برد . داداشهای گل من قدر پدر خوبتون روبدونید. من هرچه بیشتر با شخصیت این بزرگ آشنامیشم (از طریق وصعیت نامه و خاطراتی که دوستان ازش نقل میکنند ) حسرت اینو میخورم که چرا پیش مانیست و جاش خالی .ولی وقتی میبینم چه بی معرفتیهای از بعضی آدمها میگم همون بهتر که به آرزوی خودشون رسیدن که این آرزوی قلبی آنها بود . خدایا کمکم کن اگر این افتخارونداشتیم که جزء خانوادههای شهدا باشیم در رکاب این خانوادهها قرار بگیریم . تا با بودن در کنار خانواده شهدا با شخصیت شهدای آنها بیشتر آشنا شویم تا هیچ وقت به ولایت خود پشت نکنم .در پایان آرزوی سلامتی برای داداشهای خوب و خواهر مهربانم که همچون پدر و مادر بوده میکنم . ما هرچه داریم از شما خانوادههای شهدا داریم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد