پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران
پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

پایگاه اطلاع رسانی سردارشهیدموسی عموئی

فرمانده دلیر لشکر 25 کربلای مازندران

از خاندان حضرت امام(ره) چه می دانید؟

خاندان امام خمینی ابتدا ساکن شهر نیشابور بودند، اما در اواسط قرن یازدهم هجری برای ترویج مذهب و راهنمایی امور دینی شیعیان هند، راهی شمال این کشور و شهر لکنهو واقع در ناحیه ی اوده شدند. سید احمد موسوی هندی پدربزرگ امام خمینی، در اواسط قرن سیزدهم هجری، کشور هند را ترک کرده و راهی نجف شد و از آنجا به دعوت بزرگان خمین تصمیم به اقامت در خمین و به عهده گرفتن مسئولیت رسیدگی به امور دینی مردم آن منطقه را گرفت.

به گزارش پورتال امام خمینی(ره)، سید حیدر موسوی جد اعلای آیت الله سید روح الله موسوی خمینی است. او مولف دو رساله، به نامهای «نفحة العرفان» در عرفان و «هدایة المستشرقین» در حقانیت مذهب امامیه، است و به همین دلیل به آینه دار معرفت معروف شد.

در سال 766 هجری قمری سید حیدر موسوی اردبیلی از طرف عارف بزرگ حضرت میر سید علی همدانی، جهت ارسال پیام نور و عرفان به سرزمین هند مهاجرت کرد و در آنجا به تبلیغ اسلام پرداخت. در طول اقامت او در هند، بسیاری از هندوان و بوداییان به آیین اسلام گرویدند تا جایی که برخی از رؤسای این کیشها نیز اظهار اسلام نمودند.

سیداحمد که از نسل سید حیدر می باشد بین سالهای 1240 و 1250 قمری به قصد زیارت عتبات عالیات به عراق مسافرت کرد. و در مدت آنجا با یوسف خان، پسر محمد حسین بیک کمرهای، اهل خمین آشنا شد و برحسب تقاضای او برای اقامت به خمین مراجعت کرد.

حاصل ازدواج او چندین دختر و پسر بود و آقا مصطفی خمینی پدر امام خمینی یکی از آنها بود.

آقا مصطفی حدود سال 1300 قمری با مرحومه هاجر آغاخانم دختر مرحوم آقا میرزا احمد مجتهد خمینی المسکن خوانساری الاصل ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه پسر و سه دختر بود که به ترتیب سن و سال عبارتند از: مولوده آغا خانم، آقا سید مرتضی (پسندیده)، آقا نورالدین (هندی)، فاطمه خانم، آقازاده خانم، روح الله ملقب به امام خمینی(س)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد